Zauważyłeś niepokojące zmiany chorobowe paznokci na palcach stóp? Pojawiły się zgrubienia, lub paznokcie zaczęły kruszeć? Przyczyn takich zmian może być wiele. Dlatego warto udać się do podologa, który oczyści paznokieć zmieniony chorobowo oraz przeprowadzi odpowiednie badania, aby dobrać odpowiednią terapię. Nasz gabinet podologiczny znajduje się na ulicy Skarbowców 115 we Wrocławiu.

Czym jest paznokieć zmieniony chorobowo?

Istnieje cały wachlarz chorób oraz dysfunkcji prowadzącej do zmian w wyglądzie płytki paznokciowej. Najczęściej niszczy ją grzybica, uznana już za chorobę cywilizacyjną. Problemem często jest także infekcja bakteryjna lub zmiany powypadkowe lub wynikające z poważnego szkodzenia płytki w inny sposób.

Jaki jest proces leczenia?

W tym przypadku usuwamy zmienione części płytki, co po wdrożeniu postępowania leczniczego i pielęgnacji domowej gwarantuje pozbycie się problemu bez obciążania organizmu farmakoterapią doustną. W postępowaniu dermatologicznym nie wykonuje się badań mikologicznych ani wymazów, ordynowanie leczenia doustnego „na oko” praktykuje się na porządku dziennym a leczenie trwa wiele miesięcy, co obciąża i nierzadko uszkadza wątrobę.

Galeria przypadków

Rodzaj usługi Czas trwania zabiegu Cena zabiegu Przygotowanie do zabiegu Zalecenia po zabiegu Przeciwwskazania
Paznokcie zmienione chorobowo 30-60 min. Od 100 zł
  1. Min. 12h przed wizytą niemycie stóp.
  2. Nie stosowanie lakieru oraz zmywacza do paznokci przez 4 tyg. przed wizytą.
  3. Nie stosowanie maści, płynów, olejków o właściwościach przeciwbakteryjnych i przeciwgrzybiczych
  1. Oczyszczanie zmienionej płytki co 4-6 tygodni.
  2. Odpowiednio dobrane preparaty lecznicze/pielęgnacyjne w zależności od problemu.
  1. Względne:
    a) Nieunormowana cukrzycab) Problemy z krzepliwością krwi

W przypadku paznokci zmienionych chorobowo, często stosowana jest rekonstrukcja paznokcia.

Zobacz gdzie znajduje się gabinet ⟶

Zespół podologów z Wrocławia