Odczuwasz ból dużego palca u stopy? Dolegliwości utrudniają Ci chodzenie? Poznaj możliwe przyczyny bolącego dużego palca u stopy i dowiedz się, do jakiego specjalisty udać się z tym problemem.

Dlaczego duży palec u stopy może boleć?

O czym może świadczyć ból dużego palca u stopy? Przyczyny dolegliwości mogą mieć bardzo zróżnicowane podłoże. Dlatego przed wdrożeniem odpowiednich metod leczenia niezbędna jest diagnostyka, pozwalająca precyzyjnie określić przyczyny. Co najczęściej powoduje ból dużego palca u stopy?

Kiedy udać się z bólem dużego palca u stopy do specjalisty?

Ból dużego palca u stopy może mieć poważne przyczyny, dlaczego nie należy lekceważyć tego problemu i udać się do specjalisty jak najszybciej po zauważeniu dolegliwości. Specjalistą, który może pomóc w diagnozie i leczeniu bólu palucha, jest podolog. Należy pamiętać o tym, że im szybciej zostanie postawiona właściwa diagnoza, tym większe są szanse na skuteczne leczenie i uniknięcie poważniejszych komplikacji, np. infekcji, zwyrodnień czy rozwoju chorób ogólnoustrojowych.

Ból dużego palca u stopy

Diagnoza i leczenie dużego palca u stopy

W diagnozie przyczyn bólu dużego palca u stopy pomoce okażą się badania podologiczne. Mogą one obejmować badanie pobranej próbki w kierunku obecności bakterii (badania bakteriologiczne), grzybów (badania mykologiczne) czy zmian w komórkach (badania hispatologiczne). Diagnostyka może wymagać także wykonania badań podoskopowych, umożliwiających wykrycie ewentualnych dysfunkcji stóp, np. płaskostopia czy koślawości.

Leczenie bolącego dużego palca u stopy zależy od postawionej diagnozy. Każdy przypadek zawsze jest rozpatrywany indywidualnie. W zależności od problemu podolog może zastosować leczenie nieinwazyjne lub leczenie chirurgiczne. W przypadku zakażeń bakteryjnych i grzybiczych konieczne może okazać się stosowanie odpowiednich środków farmakologicznych.

Podolog może skierować pacjenta do innego specjalisty – w zależności od przyczyn problemu mogą być to np. reumatolog, onkolog czy ortopeda. W przypadku bólu spowodowanego urazami pacjent prawdopodobnie będzie musiał przejść rehabilitację pod okiem fizjoterapeuty.