Na czym polega plastyka wałów okołopaznokciowych?

Jedną z metod leczenia wrastających paznokci jest plastyka wałów okołopaznokciowych. Dzięki niej można trwale pozbyć się problemu, który utrudnia codzienne funkcjonowanie.

Plastyka wałów okołopaznokciowych

Wały okołopaznokciowe to fałdy skórne, okalające paznokieć. Plastyka wałów okołopaznokciowych pozwala na wyleczenie problemu wrastających paznokci, jeśli przyczyną dolegliwości jest przerost wałów (genetyczny, biomechaniczny lub wywołany powtarzającymi się stanami zapalnymi w ich obrębie). W klasycznej chirurgii stosuje się dwie metody: awulsję (usunięcie całości płytki paznokciowej) i resekcję klinową (usunięcie części paznokcia). Według niemieckich badań z 2013 roku, tylko u 8 na 100 pacjentów problem został rozwiązany wymienionymi metodami.

Tymczasem plastyka wałów okołopaznokciowych przy odpowiedniej terapii podologicznej, gwarantuje niemalże stuprocentową gwarancję całkowitego wyleczenia problemu.

Zabieg ten jest zaliczany do zabiegów małej chirurgii, zaś czas rekonwalescencji wynosi dwa tygodnie. Płytka paznokciowa w czasie zabiegu nie jest uszkadzana. Dzięki temu, że plastyka wałów okołopaznokciowych jest wykonywana na tkance miękkiej, regeneracja przebiega sprawnie i szybko, a ryzyko wystąpienia powikłań jest minimalne.

Plastyka wałów okołopaznokciowych jest skutecznym sposobem na pozbycie się problemu wrastających paznokci. Jeżeli borykasz się z tym problemem, wówczas warto udać się na wizytę do podologa, który doradzi ci najlepszą metodę rozwiązania problemu.

Galeria przypadków

Umów się na wizytę już dziś

Gwarantujemy indywidualne podejście. Odpowiedź na swoje zapytanie otrzymasz w ciągu 24h. Umów się już dziś!
Skorzystaj z poniższego formularza lub zadzwoń na nr + 48 792 381 460