Wrastający paznokieć Wrocław

Odczuwasz ból w okolicach paznokcia stopy podczas chodzenia? Masz wrażenie, że coś znajduje się w tym miejscu w bucie? Prawdopodobnie masz problem z wrastającym paznokciem. Jest to dolegliwość, która może skutecznie obniżyć komfort chodzenia. Przeczytaj poniższy artykuł, by dowiedzieć się więcej o metodach leczenia. Jeśli chcesz uwolnić się od wrastającego paznokcia, umów się na wizytę w naszym gabinecie na ulicy Skarbowców 115 we Wrocławiu.

Ikona paznokcia wrastającego

Bezpłatny
parking pod kliniką

Wykwalifikowani specjaliści

Sterylne
narzędzia

Jak odróżnić paznokieć wrastający od paznokcia wkręcającego?

Paznokcie wrastające podobnie jak paznokcie wkręcające początkowo powodują jedynie niewielki dyskomfort, jednak zaniedbanie tej dolegliwości może spowodować, że pojawi się duży ból. Warto wiedzieć, jak zapobiegać tym problemom, a także, gdzie szukać pomocy w przypadku ich wystąpienia.

Charakterystyka paznokcia wrastającego

Paznokieć wrastający odróżnia się od prawidłowego paznokcia tym, że boczne jego krawędzie wrastają w skórę otaczającą paznokieć, zwaną wałem okołopaznokciowym. Najczęstsze przyczyny pojawienia się tej dolegliwości to głównie zaburzenia statyki stopy: płaskostopie poprzeczne czy koślawość, ale także nieprawidłowy sposób obcinania paznokci, noszenie butów z wąskimi czubkami, nadwaga, ciąża. Nie bez znaczenia również są predyspozycje wrodzone. Paznokieć wrastający i paznokieć wkręcający mogą być odziedziczone po przodkach.

Po czym poznać, że paznokieć rośnie nieprawidłowo? Etapy rozwijania się wrastającego paznokcia:

1. W początkowej fazie zauważysz, że podczas chodzenia odczuwasz lekki dyskomfort.
2. Odczucie, że “coś Ci przeszkadza w skarpetce lub bucie” przerodzi się w lekki ból.
3. Ból nasili się, gdy założysz wąskie obuwie lub obcasy, ponieważ wtedy paznokieć z większą siłą będzie wrastał w wał okołopaznokciowy.
4. Jeżeli nie zareagujesz na tym etapie, w miejscu wrzynania się paznokcia w skórę pojawi się mała rana.
5. Z czasem w ranie pojawi się krew – oznaka, że to już naprawdę ostatni moment na leczenie.
6. Ostatni etap to ropiejąca i bardzo bolesna rana, która niemal uniemożliwia chodzenie.

Paznokcie, które wrastają w palce u stóp, mogą przysporzyć sporo bólu. Dlatego reaguj od razu, gdy tylko poczujesz dyskomfort podczas chodzenia. Szybka reakcja to gwarancja całkowicie bezbolesnego i nieinwazyjnego leczenia w gabinecie podologicznym we Wrocławiu.

Charakterystyka paznokcia wkręcającego

Paznokieć wkręcający można rozpoznać dzięki charakterystycznemu zwijaniu się paznokcia w rurkę. Przyczyną tej dolegliwości jest deformacja kostna paliczków dystalnych spowodowana nieprawidłową biomechaniką stopy. Pacjenci najczęściej winę za taki stan paznokci zrzucają na nieprawidłowe obuwie (wąskie noski) lub niewłaściwe skracanie paznokci, co nie ma wpływu na powstawanie paznokci wkręcających.

Wrastające paznokcie Wrocław – rozpoznanie wady i sposoby leczenia

W przypadku wystąpienia takich dolegliwości, jak ból w okolicy paznokcia, zaczerwienienie i opuchlizna, a także krwawienie lub pojawienie się ropnej wydzieliny, warto skonsultować się z podologiem, czyli specjalistą, zajmującym się zdrowiem naszych stóp. Podolog oceni stan paznokcia oraz wału okołopaznokciowego, a następnie zaproponuje sposób leczenia. Wśród metod leczenia tych dolegliwości można wymienić klamry ortonyksyjne oraz kostkę Arkady. W uzasadnionych sytuacjach wykonana może zostać również plastyka wału okołopaznokciowego.

Paznokieć wrastający i paznokieć wkręcający się to dolegliwości, które mogą utrudnić codzienne funkcjonowanie, jednak można je skutecznie wyleczyć w gabinecie podologicznym.

Wrastające paznokcie – kompendium wiedzy

Adres ul. Skarbowców 115 Wrocław

Czas trwania zabiegu 30-60 min

Cena zabiegu od 150 zł

Przygotowanie do zabiegu Nie moczenie stóp w szarym mydle,
nie stosowanie maści.
Zalecenia po zabiegu:

Odpowiednie opatrunki z substancjami aktywnymi.

Wizyty kontrolne.

Aplikacja tamponady lub klamry ortonyksyjnej.

Przeciwwskazania:

Nieunormowana cukrzyca

Problemy z krzepliwością krwi

Adres ul. Skarbowców 115 Wrocław

Czas trwania zabiegu 30-60 min

Cena zabiegu od 150 zł

Przygotowanie do zabiegu Nie moczenie stóp w szarym mydle, nie stosowanie maści.

Zalecenia po zabiegu

Przeciwwskazania:

Przykładowe terapie

UWAGA! Zdjęcia mogą być nieodpowiednie dla osób wrażliwych. Kliknij aby otworzyć zdjęcie bez efektu rozmazania.

Dbamy o bezpieczeństwo naszych pacjentów

STERYLNE NARZĘDZIA

Wszystkie nasze narzędzia są sterylizowane po każdym zabiegu

WYKWALIFIKOWANA KADRA